Kešu a antinutrienty

Kešu a zdraví

Kešu ořechy mají skvělou chuť a jsou velmi prospěšné pro naše zdraví. Jednou z nejcennějších funkcí kešu je to, že stráží naši hladinu cholesterolu(snižují ho) a pomáhají při anémii. Mají vysoký obsah vitamínů(kyseliny listové, vitamín B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, C, A, E ) a minerálních látek(hořčík, železo, zinek, mangan, měď, fosfor, selen, kobalt, jód, vápník, draslík), které blahodárně působí na náš organismus. Jsou známé zejména svým vysokým obsahem hořčíku a proto je oblíbenou potravinou ve vegan jídelníčku. Dále kešu obsahují prospěšné omega-3 a omega-6 polynenasycených mastných kyselin. Jsou jedinečným přírodním antidepresivem.

Co jsou to antinutrienty?

Pozor ovšem na stravitelnost. Jako u všech ořechů a semínek, tak i u kešu platí, že jsou nejvíce stravitelné a tudíž i dokáží tělu dát nejvíce prospěšných látek pokud jsou namočené. Namočením do vody ořechy a semínka aktivujeme a zbavíme se tím antinutrientů. Antinutrienty jsou látky, které snižují vstřebávání živin. Tyto toxické látky  mohou způsobit poškození organismu nebo onemocnění tím, že ovlivňují činnost některých trávících enzymů, omezují účinky vitamínů, narušují metabolismus látek, zhoršují stravitelnost či snižují využitelnost živin a tím také výživovou hodnotu potravin. Proto, pokud si ořechy například přidáváte ráno do kaše, namočte si je večer do vody a následně propláchněte.

Kešu v kuchyni

Kromě svých účinků na zdraví mají kešu také široké využití v kuchyni díky své jedinečné chuti. Skvěle se hodí do sladkých i slaných pokrmů a hojně se využívají na přípravu raw dezertů. V MyKitchen to už dávno víme, proto kešu využíváme a samozřejmě je vždy dopředu namáčíme, abychom odstranily antinutrienty a předaly nám toho co nejvíce. Hojně tak můžete vybírat z našich pomazánek – zde a dezertů – zde.