Znáte pickles?

Začíná období nachlazení, viróz a chřipek. Kolem nás všichni smrkají, kýchají a pokašlávají a my potom také smrkáme, kýcháme… Anebo taky NE!

Nejlepší je totiž infekcím předcházet, vybudovat si obranyschopnost  tak, aby na nás bacily nemohly. Jak na to?

Jednou z možností je právě konzumace PICKLES neboli kvašené zeleniny. Znaly ji vlastně již naše babičky, které metodou kvašení uchovávaly zeleninu přes zimu. Jistě znáte kysané zelí, které naložené v kameninovém hrnci vydrželo až do jara a zásobovalo konzumenty celou zimu vitamínem C a celou řadou důležitých minerálů, enzymů a probiotik. Kvašená zelenina totiž pomáhá vybudovat a udržovat zdravou střevní mikroflóru, která je předpokladem dobré imunity člověka.

Pokud si chcete tuto zdravou pochoutku připravit, pusťte se do toho! Co budeme potřebovat?

  1. Nádobu na kvašení z keramiky nebo skla.
  2. Zeleninu, sůl a kmín.
  3. Předmět na zatížení ( čistý kámen, láhev s vodou…)

Připravíme si vhodnou nádobu na kvašení z keramiky nebo skla (klidně stačí i obyčejná větší zavařovací sklenice s širokým hrdlem), kterou vyvaříme, aby byla sterilní.

Vybereme si podle chuti zeleninu, přičemž vhodnější jsou tvrdší druhy, protože během kvašení zelenina měkne. Ideální je zelí, kedlubna, květák, mrkev, okurky, červená řepa atp.

Zeleninu nakrájíme nebo nastrouháme najemno, přidáme sůl (na 1 kg zeleniny asi 15-20 g) a kmín. Všechno pořádně promícháme a propracujeme rukama, aby zelenina pustila šťávu.  Poté ji nacpeme do připravené nádoby a zatížíme ji. Můžeme použít čistý kámen nebo např. menší zavařovací sklenici naplněnou vodou . Je totiž důležité, aby byla zelenina po celou dobu kvašení ponořená ve své šťávě a nedostával se k ní vzduch. Potom nádobu volně zakryjeme poklopem nebo nezašroubovaným víčkem.

Takto zpracovanou zeleninu necháme kvasit asi 3 až 5 dní při pokojové teplotě ( doporučujeme umístit pod nádobu  misku, protože při bouřlivém kvašení šťáva přetéká ven). Hotové pickles  potom můžeme přendat do menších sklenic, dobře uzavřít a uchovat v chladničce nebo ve studeném sklepě klidně celou zimu.

Pickles můžeme používat do salátů, hamburgrů, jako přílohu nebo konzumovat samotné. Výborné a zdravé je i popíjení šťávy. My v MyKitchen pickles rádi používáme jako přílohu k našim obědům, protože víme, jak je zdravá. Dobrou chuť!

 

Tyto stránky používají k poskytování služeb soubory cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používaním. Podrobnosti